דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שירות VOD - הצלחה על פי דרישה 

מאת    [ 31/10/2011 ]

מילים במאמר: 571   [ נצפה 2394 פעמים ]

שירות VOD  - הצלחה על פי דרישה

בשנים האחרונות חדר שוק ה VOD אל ליבנו על ידי חברות הכבלים והלווין, לחלק גדול היום מבתי האב מקבלים שירותי טלויזיה מחברות הכבלים ולהלווין.

פלח לא קטן מבתי האב האלה מקבלים את הממירים המשוכללים יותר הכוללים בתוכם VOD ואיכות צפייה טובה יותר מהממירים של פעם הנקראים גם ממירים אנלוגיים.. שירות VOD הפך בשנים האחרונות לחלק אינטגראלי של תרבות הצפייה בישראל ומהווה נכס משמעותי לחובבי הטלוויזיה. הקלות בה ניתן לבחור תכנים לצפייה מבלי לחכות להם בערוצים השונים, קלות התפעול של השירות והאפשרות לראות תכנים אלה שוב ושוב – כל אלה מהווים חידוש של ממש ותענוג לא קטן לכל צופה באשר הוא.

 

איך פועל VOD ?

VOD הוא למעשה Video on Demand, באמצעותו יכול הצופה לבחור את התוכן בו יצפה בטלוויזיה. באמצעות שירות VOD יכול כל צופה לקבל את התוכן בו יצפה ללא צורך לחכות לשעת התחלה מסוימת אלא לצפות בזמן אמת, כפי שנעשה במסגרת שידורי הטלוויזיה הרגילים. המשמעות היא כי על מנת לצפות בשידורי VOD נדרש המנוי להיות בעל ממיר דו כיווני, המסוגל לא רק לקבל שידורים כי אם גם לשלוח נתונים (חלק מהממירים עושים זאת על רשת האינטרנט וחלק נוסף על גבי התשתית של חברות הכבלים).

יתרון ה VOD עבור הצופים הוא כפול – לא רק שהם יכולים לבחור במה לצפות ומתי, הם יכולים גם לשלוט בעצמם באופן הצפייה – הם יכולים לעצור את הסרט לפי רצונם, להריץ אותו אחורה או קדימה, וכמובן ליהנות משידור רציף ללא פרסומות – הישג נוסף שאינו מבוטל בעולם הרב ערוצי של ימינו...

 

היסטורית VOD בישראל

בשנת 2005 ניתן האות לשידורי VOD בישראל עם כניסתה של חברת הכבלים לשוק זה ועד מהרה השתלט ה VOD על תרבות הצפייה של צופים רבים שבחרו להצטרף לשירות. תכני ה VOD היו מגוונים ביותר – סדרות טלוויזיה, מופעי בידור ומוסיקה, סרטים ותוכניות לילדים – סטטיסטיקות הראו, כי עד מהרה עברו יותר ויותר ישראלים לצפות בתכני ה VOD על פני תכני הערוצים הרגילים, לעיתים אף במחיר של ויתור על צפייה בתוכנית בערוך הרגיל, על מנת לראות אותה בנוחות רבה יותר למחרת, כשתתווסף אל תכני ה VOD .

 

מדוע התעכבו כל כך שירותי VOD של יס ?

חברת הכבלים הייתה כמובן החלוצה של שידורי ה VOD בארץ, אולם על אף פניות חוזרות ונשנות של חברת yes , נמנעה ממנה הכניסה לשוק מסיבות רגולטוריות וטכניות. הסיבה - תקשורת VOD נדרשת להיות תקשורת דו כיוונית, המאפשרת לצופים לבחור את תוכניות הטלוויזיה שברצונם לצפות. בקשות אלה מועברות אל מרכזי השליטה של חברת יס, וזו משדרת אל הממיר את התוכנית המבוקשת.

כך פועל שירות ה VOD כשירות אינטראקטיבי, מה שהיה בלתי אפשרי לביצוע מעל התשתית הקיימת של חברת יס הפועלת מעל התשתית של חברת בזק שהיא חד כיוונית. השינוי הנדרש היה כמובן שינוי התשתית, אולם היות ובזק לא יכלה הייתה להפוך לגוף משדר, הרי שכל שנותר לחברת yes היה לחכות לשינוי המיוחל בחקיקה.

 

ובסוף זה הצליח – שירות VOD גם בחברת Yes

בשנת 2007 ביצעה סוף סוף ממשלת ישראל את שינויי החקיקה הנדרשים, על מנת לאפשר גם לחברת יס לתת שירותי VOD. תחילת כניסת חברת יס לשירות הייתה באמצעות ניסוי ראשוני, במהלכו ניתנו שירותי VOD למספר קטן של מנויים בלבד. עם סיום שלב הבדיקות בחברה, בתאריך ה-2 למרץ 2010 החלה חברת יס להציע את שירות VOD לכל מנוייה הנרשמים לשירות בהמוניהם. שירות ה VOD של יס מיושם כך שהוא פועל מעל תשתית האינטרנט רגילה, ואינו תלוי בכל תשתית נוספת או בסוג החיבור . כיום, מציעה יס במסגרת שירות ה VOD שלה שפע ערוצים, סרטים ואפשרויות צפייה המיועדים לכל בני המשפחה גם יחד.

יונתן נווה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב